Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Κάθε πρωΐ που κίναγα να πάω στη δουλειά...

...έσπαγαν τα νεύρα μου!
 Πρώτα απ' όλα, μπαίνεις στο αυτοκίνητο. Μόνος σου. Μόνος σου πας, μόνος σου έρχεσαι. Κι αν καμμιά φορά συμβεί να 'χεις κάποιον δίπλα σου, συνήθως είναι στην μούγκα. Ή τσακώνεσαι. Και λες "Καλύτερα μόνος μου". Δεν είναι το μοίρασμα του κόστους της βενζίνης. Οι Έλληνες δεν είχαν ποτέ αυτό το κόλλημα. Είναι το να λες μια κουβέντα, και το να αποφύγεις τη σκέψη "Κρίμα να παίρνω το αυτοκίνητο μόνο για ένα άτομο".
Παρένθεση: "Πάρε λεωφορείο", θα πείτε. Κι απαντώ: Έλα να ζήσεις ένα μήνα στην Πάτρα και να χρησιμοποιείς τις αστικές συγκοινωνίες, και θα δεις ότι το κόστος (τώρα πια) και η ταλαιπωρία, σε κάνουν να λες "Όχι μονάχα μόνος με αυτοκίνητο, αλλά και μόνος με φορτηγό πάω, προκειμένου να αποφύγω αυτό το πράγμα". Γι' αυτόν τον λόγο άλλωστε η Πάτρα έχει γεμίσει με αυτοκίνητα, τα οποία δυσχεραίνουν τις ούτως ή άλλως γελοίες συγκοινωνίες. Κλείνει η παρένθεση.
 Δεύτερον, είναι η επιλογή διαδρομής. Έρχεται ένα συγκεκριμένο σημείο, που πρέπει να επιλέξεις. Πάω απο 'δω, ή πάω απο 'κει; Το μποτιλιάρισμα σε κάθε μια από αυτές θα μπορούσε να εκφραστεί με το γράφημα της εφαπτομένης. Ξεκινά να γεμίζει σιγά σιγά με αυτοκίνητα, γίνεται ένα μποτιλιάρισμα γερό, και μετά εξαφανίζονται όλα. Για τη μία από αυτές, δεν μπορώ να προβλέψω. Για την άλλη, απλά βλέπω αν τα αυτοκίνητα μπροστά μου φεύγουν εύκολα ή όχι. Αλλά στο τέλος, το μπάχαλο δεν το αποφεύγω.
 Τρίτον, η ευγένεια. Καλά, εδώ οφείλω να ομολογήσω ότι δεν είναι και το καλό μου σημείο. Μπινελικώνω αβέρτα. Ειδικά όταν κάποιος στρίβει χωρίς φλας (μιλάω κι εγώ που ξεκινώ με τα αλάρμ), στους ταξιτζήδες ("Εγώ είμαι επαγγελματίας, πάω για το μεροκάματο". Ναι, ενώ εγώ πάω για ψώνια και καφέ), και σε άλλους έξυπνους που θεωρούν πως κάτι κάνουν αν μπουν μπροστά σου. Εκείνο που με εξοργίζει, είναι όταν παραχωρώ προτεραιότητα σε κάποιον, και δεν χαιρετά. Σήκωσε λίγο το χέρι σου, κάνε ένα κοφτό κορνάρισμα, κάνε ένα σινιάλο με τα φώτα στην τελική. Οι περισσότεροι το κάνουν. Κάποιοι όχι. ΕΚΕΙΝΕΣ που σπάνια το κάνουν, είναι οι γυναίκες. Λες και κουβαλούν ακόμα την περηφάνια που, επιτέλους, οδηγούν. Ένα κόμπλεξ αρρωστημένης ανωτερότητας (ή κατωτερότητας) από τα χρόνια του 1950. Στις σπάνιες περιπτώσεις που μια γυναίκα μου παραχωρήσει προτεραιότητα (Ω ναι! Συμβαίνει!) χαιρετώ όχι μόνο με νεύμα, αλλά και με χαμόγελο. Αν το κάνατε κι εσείς, κυρίες μου, ίσως να φτιάχνατε τη μέρα ενός μοναχικού οδηγού που πήρε την "Ντόλυ" του για να πάει τον δρόμο του.
 Αν και έχω μιλήσει κι εγώ (ελάχιστες φορές) στο κινητό την ώρα που οδηγάω, νοιώθω απέχθεια για όσους το κάνουν. Τυπάς με το κινητό στο χέρι να σε προσπερνάει ή να στρίβει στη διασταύρωση που περιμένεις. Και να λες, "Τώρα θα μου φάει το φανάρι". Έχω πετύχει κυρία με SUV να το κάνει, και μέχρι να στρίψει χωρίς να βρει πάνω μου, έριχνα τα μπινελίκια μου. Άλλοι τυπάδες με μηχανάκι, χωρίς κράνος, με το κινητό στο ένα χέρι και το άλλο στο τιμόνι. Κι αν πέσει πάνω σου, άντε να βγάλεις άκρη.
 Κι εδώ περνάμε στα δίκυκλα. Οδηγώ δίκυκλο. Έχω πάει στη δουλειά και με ποδήλατο. Άρα, σέβομαι τους δικυκλιστές, Και τους ποδηλάτες. Κρατώντας αποστάσεις, περιμένοντας πίσω τους μέχρι να βρω την ευκαιρία να προσπεράσω, προσπερνώντας τους αφήνοντας όση περισσότερη απόσταση μπορώ. Αλλά ρε μάστορα, όταν χώνεσαι μπροστά μου με κοφτό στρίψιμο ενώ πορεύομαι κανονικά, όταν δεν φοράς κράνος, κι όταν νομίζεις ότι το σκούτερ σου σε έκανε Valentino Rossi, κι ότι ο δρόμος είναι πίστα, πας γυρεύοντας. Στην τελική, αν όντως νομίζεις ότι έτσι είναι, φόρα το κράνος σου! Κι εσείς, κυρίες, δεν σας χαλάει τη μόστρα το κράνος. Αντίθετα, σας κάνει γλυκύτατες. Ξέρετε τι κόπος είναι να πηγαίνω σιγά και προσεκτικά για να προλάβω να δω τα προσωπάκια σας όταν το φοράτε;
 Και περνάμε στην τελευταία κατηγορία. Τους πεζούς. Ή μήπως πρέπει να τους λέω πεσσούς, όπως στο σκάκι; Πάνε για θυσία! Εντάξει, όλοι έχουμε περάσει τρέχοντας, όταν μόλις έχει ανάψει το κόκκινο για μας (αλλά όχι ακόμη για τα οχήματα), όλοι έχουμε περάσει από τον δρόμο και όχι από τις διαβάσεις, αλλά τουλάχιστον κοιτάγαμε δεξιά και αριστερά! Τώρα κοιτάνε προς την αντίθετη κατεύθυνση ή βάζουν το κεφάλι κάτω και περνάνε! Σε βλέπουν ότι έρχεσαι, αλλά θεωρούν δεδομένο ότι θα σταματήσεις! Και καλά οι γιαγιάδες ή οι παππούδες, αυτοί δεν μπορούν να περπατήσουν γρήγορα. Αλλά κάτι τυπάδες και κάτι κυράτσες; Καλά να έχεις παιδί, αλλά όταν είσαι μόνος σου;
 Και περνάω στον διδακτισμό: Ήμασταν που ήμασταν εγωϊστές, τώρα η κρίση μας έκανε μελαγχολικούς, απρόσεκτους, αφού ο καθένας σκέφτεται τα δικά του. Κι αν δεν ξυπνήσουμε έγκαιρα, "παίζει" καμμιά μέρα να γίνει κανά ατυχηματάκι, και να ξυπνήσουμε σακατεμένοι. Ή να μην ξυπνήσουμε καθόλου.

3 σχόλια:

  1. Έχεις δίκιο.. Μόνο που ξέχασες αυτούς που κάνουν κόντρες από φανάρι σε φανάρι!!
    Άλλη κατηγορία .. μακράν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ανάφερες αυτούς που πηγαίνουν με παπάκι στο αντίθετο ρεύμα ενώ συγχρόνως στέλνουν sms, αυτούς που πάνε στο αντίθετο ρεύμα και αν τους πεις κάτι θέλουν να σε δείρουν (χρησιμοποιώντας επιχειρήματα του στυλ "εσύ τα κάνεις όλα σωστά;"), αυτούς που σου κορνάρουν ασταμάτητα επειδή δεν πας με 412km/h στα στενάκια, αυτούς που σταματάνε με αλάρμ οπουδήποτε κλείνοντας την κυκλοφορία, και αυτούς που όταν πας να αλλάξεις λωρίδα επιταχύνουν ώστε να μη σε αφήσουν να μπεις μπροστά τους. Οι Έλληνες οδηγοί τομπαίρνουνε (δεν λέω για άλλες χώρες γιατί εδώ ζω...). Δεν μου λείπουν καθόλου οι στιγμές της καθημερινής οδήγησης τώρα που ζω στο χωρίο. Κοίτα που με έκανες να πω καλή κουβέντα για τη Νίσυρο με το κειμενάκι σου!
    Θαύμα, θαύμα.
    Υ.Γ. Θες και να σε χαιρετάνε που δίνεις προτεραιότητα; ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ Καλό! Να θυμάσαι πως αυτός που του έδωσες προτεραιότητα κατά πάσα πιθανότητα θα σου πάρει την τελευταία θέση πάρκινγκ που υπάρχει σε ακτίνα 4km από τον προορισμό σου. Κάθε καλή πράξη, πληρώνεται ακριβά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέχασα επίσης κι εκείνους που είναι τρίτοι η τέταρτοι στο φανάρι και κορνάρουν μόλις ανάψει πράσινο. Λες και μπορώ να περάσω πάνω από τον μπροστινό μου. Τί είμαι ρε φίλε; Καγκουρώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή